Saturday, July 24, 2010

PERTANDINGAN BLOG 2010 - Entri 10

KETUPAT

Bukan hanya kerana keenakan dari ketupat ini,saya juga tertarik dengan bentuk Ketupat .Setelah melakukan pencaharian, saya menemukan bagaimana cara membuat bungkus ketupat tersebut. Marilah kita lihat dan saksikan bagaimana cara mereka membuat nya !


Setelah menyaksikan video tadi, kita sudah tahukan bagaimana cara membuat ketupat tersebut. Oleh kerana itu, dilain waktu kita sudah dapat membuat nya dirumah dan menikmatinya bersama keluarga.

Ketupat? Ketika mendengar nama makanan yang satu ini, membuat saya teringat denganHari Raya Puasa dan Hari Raya Haji. Namun, ketika Hari Raya tiba, ketupat terasa kurang lengkap tanpa kuah kacang untuk dimakan bersama rendang ataupun sate.

Saya ingin berkongsi dengan kalian resipi kuak kacang tersebut di entri saya berikutnya.


No comments:

Post a Comment