Friday, July 2, 2010

PERTANDINGAN BLOG 2010-ENTRI PERTAMA

Salam Sejahtera!!

Beberapa hari yang lalu, Cikgu memberitahu kami bahawa kami diikut sertakan dalam perlombaan blog 2010. Saya amat terkejut. Sejujurnya saya merasa tidak percaya diri kerana saya mempunyai kesulitan dalam berbahasa Melayu. Tetapi, saya tahu bahawa saya harus berusaha.

Saya adalah murid yang berasal mula dari Indonesia. Menurut saya, Singapura adalah tempat yang cocok dengan saya yang senang mempelajari budaya-budaya lain.Singapura terkenaldengan keanekaragaman budayanya, budaya Cina, India, Eropa dan Melayu.


Budaya Melayu???
MyEm0.Com

Saya dibesarkan dengan budaya Cina oleh orangtuaku. Saya tidak mengetahui banyak tentang budaya Melayu. Oleh kerana itu selama sebulan ini, saya akan mencari tahu lebih banyak dan belajar tentang budaya-budaya Melayu terutama makanan traditional Melayu.

No comments:

Post a Comment